2015. január 31., szombat

Januári zárás

Emlékszem, volt olyan időszak, amikor a január egyet jelentett a végtelen várakozással, véget nem érő, szürke, unalmas, kilátástalan hónap volt ez, a leghosszabb a tizenkettő közül. Az előző felsorolás egyetlen jelzőjét sem mondhatom el az idei januárról, még csak most volt Szilveszter, és holnap már februárt írunk, rettenetes... 
Olvasás szempontjából is észrevehető, hogy beindult az év, a munka, a vezetés, a sportolás. Eme tevékenységek megjelenésével sajnos arányosan csökkent az olvasásra felhasználható idő, ami számomra feldolgozhatatlan. Nem tehetek róla, de elkeserít a gondolat, hogy ha mindenre időt akarok szakítani, amit szeretnék, akkor nem tudok annyit olvasni, amennyi jól esne. Pedig már a netes nézelődéssel töltött időt is leredukáltam, de még így is eltelnek esték olvasás nélkül, ha nem valamilyen elfoglaltság, akkor fáradtság miatt.
A hónap közepéig elolvastam E. L. Jamestől az Árnyalat-trilógia befejező részét, a Szabadság ötven árnyalatát. Mások beszámolói és az értékelések alapján fel voltam rá készülve, hogy ez világ legrosszabb sorozata, de őszintén szólva minden negatívuma, banalitása és életszerűtlensége ellenére nekem tökéletes kikapcsolódást nyújtott.
Jessica Park Flat-Out Matt - Titkolni bolondulásig c. kiegészítőkötetével folytattam, ami egy délután alatt elolvasható a maga kis 160 oldalával, és arra a rövid időre szintén kellemes kikapcsolódást jelent. Ennek ellenére bennem nem hagyott mély nyomokat, hovatovább ha nem készült volna el ez a kötet, az sem lenne túl nagy veszteség. Az egyetlen szembeötlő dolog nekem így, közvetlenül a Szürke ötven árnyalata után olvasva annyi volt, hogy két szexjelenet leírása között mekkora különbség tud lenni.
Veronica Roth Négyesében viszont kellemeset csalódtam, pedig voltak fenntartásaim a Hűséges után. Ha a Jessica Park könyvre azt mondom, kihagyható lett volna, akkor a Négyes esetében hangsúlyozom, nagyon jó, hogy elkészült! Hogy miért? Mert Veronica Roth nagyon jól életre keltette Négyest, és ahogy a csoportválasztás előtti életéről, illetve a Trisszel való megismerkedése előtti időkről olvashatunk, egy valódi személyiséggel rendelkező, gondolkodó hőst ismerhetünk meg, és ezt nagyon fontosnak tartom, mert a Jessica Park könyvben pont azt hiányoltam, hogy Matt nem tud felülkerekedni azon, hogy ő az okos, önfeláldozó, háttérbe szoruló, titokban epekedő jófiú. Talán a könyv vége felé kezdett kibontakozni, de nem ez volt a könyv fő célkitűzése. Na de visszatérve Négyeshez, elérte, hogy újra kedvem lenne elolvasni a Beavatott-trilógiát.
Jelenleg Flora Thompson Candlefordi kisasszonyok-ját olvasom. Nagyon tetszik, de viszonylag hosszúak a fejezetek, lassabb az irama, nem lehet (vagy legalábbis én nem tudom) úgy olvasni, hogy "van öt percem, olvassunk egy kicsit belőle".

Beszerzés szempontjából rendíthetetlenül tartom magam ahhoz, hogy nem veszek könyvet, amíg az itthoni olvasatlanok el nem fogynak. Ennek ellenére nagyon örültem, amikor tegnap Gabi barátnőm megajándékozott Bagdy Emőke Relaxáció, megnyugvás, belső béke című könyvével. Biztos hamarosan el is olvasom, kíváncsi vagyok rá nagyon.
 Fontos előrelépés volt ebben a hónapban, hogy eldöntöttem, beszerzem a régóta áhított könyvespolcot. Nézegettünk, méricskéltünk, végül arra jutottunk, hogy úgy fogjuk csináltatni a könyvespolcot. Reményeim szerint a februári zárásra elkészül, és meg tudom majd mutatni.

Nagyon ritkán fordul elő, hogy cserélek v. eladok könyvet. Ebben a hónapban ez is megtörtént. Megváltam Nick Hornby Betoncsók c. könyvétől, már meg is érkezett a Molyomhoz. Örülök neki, hogy összehoztuk, ahogy elnéztem, boltban nem nagyon kapható már ez a könyv, én pedig az érte kapott pénzt félreteszem, és felhasználom a következő könyvvásárlásra:)

7 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Bocsánat, béna vagyok :$. Azt hittem, kétszer tette közzé a blogger a hozzászólásomat és töröltem.
    Szóval, fáziskéséssel, de: nagyon kíváncsi vagyok erre a könyvre és ugye majd írsz róla? Esetleg kipróbáltad már?
    Múltkor Szalóki Ági ajánlotta ezt a könyvet és elmesélt belőle egy kísérletet, amit sportolók (talán atléták) közt végeztek. Négy csoportra osztották őket, az elsőben többet relaxáltak, mint készültek a versenyre, majd a relaxáció mértékét egyre csökkentették, a negyedik csoport már egyáltalán nem relaxált. És láss csodát, azok érték el a versenyen a legjobb eredményt, akik a legtöbbet relaxálták. Azért ez nem semmi :).

    VálaszTörlés
  3. Inkább kétszer, mint egyszer sem:)
    Még nem próbáltam, de mindenképp fogok írni róla. Tényleg nem semmi, amit a relaxációról írtál, de abszolút el tudom képzelni, hogy ekkora hatása van, mert én már úgy is érzek különbséget, hogy néhány hónapja a nyolc perces meditációt megcsinálom majdnem minden nap. És ha belegondolsz az a legszebb az egészben, hogy sem a relaxáció, sem a meditáció nem kerül pénzbe és nem igényel semmi extra helyet vagy kiegészítőt, tehát mindenki számára elérhető. Az pedig a legszomorúbb, hogy ennek ellenére még mindig kevesekhez jut el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké :). Ezt a nyolcperces meditációt honnan tanultad? Felcsigáztál! ;) Teljesen igazad van, hogy nem kerül pénzbe, ki se kell lépni az ajtón és sokan mégsem foglalkoznak vele.

      Törlés
    2. Victor Davich 8 perces meditáció c. könyvéből. Egy rövid bevezető után 8 héten keresztül bemutat egy-egy meditáció fajtát. Minden héten másra kell koncentrálni. Ezen kívül én nem olvastam mást a meditációval kapcsolatban, így nincs összehasonlítási alapom, úgyhogy csak annyit tudok elmondani, hogy szerintem arra kiváló ez a kis könyvecske, hogy lebontsa azt a hozzáállást, hogy a meditáció valami különös dolog, amihez valami speciális képesség, vagy beállítottság kell. Nincs olyan, hogy rosszul meditálsz, csak olyan, hogy meditálsz vagy nem meditálsz, és mint mindenben, ebben is lehet fejlődni. Próbáld ki, érdemes. Meditáltál már egyébként, vagy csak érdekel?

      Törlés
    3. Köszi a tippet, utána fogok nézni :). Még nem meditáltam, de érdekel, mert sokszor érzem, hogy nem tudom kikapcsolni az agyam, állandóan pörög valamin.

      Törlés
    4. Mindenképpen ajánlom a meditálást! Majd írj, hogy mik a tapasztalataid, ha elszántad magad rá. Tudom milyen az, amikor csak jönnek a gondolatok, és jönnek, jönnek, a világ minden kincséért sem lehet kikapcsolni őket. Nekem ilyenkor az szokott segíteni, ha kiírom őket magamból, de van amikor egy kiadós fizikai fáradtság az igazi, egy jó kis spinning, vagy valami, ami közben ki tud kapcsolni az agyad. Meditáció közben nagyon gyakori, hogy miközben próbálsz nem gondolni semmire, be-betámadnak a gondolatok. A 8 perces meditáció ezt a kalandozó elme munkájának tekinti, és azt mondja, vedd észre, hogy elkalandoztál, engedd el a gondolatot és térj vissza meditációhoz. Mások azt mondják, hogy a légzőgyakorlatoknak és a meditációnak köszönhetően a test nyugalmi állapotba kerül, és ebben az állapotban a napközben (vagy akár régebben kialakult) gócok jönnek elő a gondolatok formájában. Akárhogy is van, ez teljesen természetes, nem kell megijedni, ha elkalandozol meditáció közben, idővel kevesebbszer fordul majd elő.

      Törlés

Hello Kaland